Brioni - историята на успеха


Бриони е името на остров в Адриатическо море, близо до бреговете на някогашна Югославия. Преди втората световна война е предпочитано място за бягство на богатите европейци, а по-късно - любимо място за почивка на югославския лидер, маршал Тито.

Brioni - историята на успехаNazareno Fonticoli и Gaetano Savini избират името на острова по две причини. И след войната стегнатото име носи полъха на ексклузивност и лукс, а има и преимуществото да няма и следа от английски, тъй като споделената цел на младата фирма е създаването на стил, ясно разграничен спрямо английските вкусови предпочитания.

На двамата основатели бързо се удава да си създадат в Италия превъзходно име на шивачи и имат честта и щастието през 1951 г. на второто италианско модно изложение за мъжка мода във Флоренция да представят блестящо италианския Haute Couture.

При третото изложение през 1952 г. Бриони представят четиридесет собственоръчно изработени модела. B.Altman&Co изнасят продукцията на манифактурата в Америка и така им проправят пътя като световна марка.


Brioni - историята на успеха


В средата на петдесетте години Бриони имат вече 22 магазина в Америка. Но Бриони имат и амбицията да докарат тази скъпа клиентела и в Рим - в главния си магазин - където в автентична атмосфера да се заръча костюм.

Нарастващото търсене прави щото Бриони откриват производство в Penne, родното място на Назарено Фонтиколи. Тук традиционалният прозводствен процес бива разпределен между различни специалисти, които се посвещават само на една дейност - кроене, пикиране или обшиване на илици. Така високото качество бива възможно в кратко време и един костюм бива ушит за 18 часа, а, както е известно, за шиене на костюм по мярка се изискват около 40 часа.

По този метод Бриони произвеждат и конфекция по мярка. Клиентът си избира модел и плат. След това му се вземат мерките. След три седмици костюмът е готов. Който иска да си заръча костюм по мярка, следва да посети магазина в Рим на Via Barberini 79, където годишно се изработват на ръка около 500 костюма.


Brioni - историята на успеха


Фонтиколи и Савини основават Бриони през 1945 година с инвестиция на Armando Calcani. Фонтиколи е опитен шивач, а впоследствие и head cutter при Satos, мъжки моден шивач на Via del Corso в Рим. Савини там е в качеството си на търговец и пиар.

На този прекрасен екип се удава вече самостоятелно да разклати първенствуването на английското шиваческо изкуство и да етаблира класически италиански стил, точно толкова класически, колкото и английския…

Дори и Путин носи Бриони, а това е голям комплимент от Кремъл…


Brioni - историята на успеха


Снимки:
2-4. Модели от колекция
Brioni Пролет-Лято 2016;
fashionising.com