Pitti Uomo 90, визитирана от
Карл Лагерфелд


Юбилейната международната изложба на мъжка мода - Pitti Uomo 90, се проведе много шумно и цветно във Флоренция от 14 до 17 юни. На нея бяха представени колекции за сезона пролет-лято 2017 при рекордна посещаемост, засенчваща модните изложения в Лондон и Милано, изобилие от остроумни пърформънс-решения за безапелационно внушаване на модните тенденции и подобаващ разгул на цветовете, към които се посегна, както по подиумите, така и сред суетните посетители.

Кои бяха най-стилните мъже? Много трудно е да се каже, но при всички случаи в никой случай не онези, които като под команда нахлупват широкополи шапки, брадясали са като Карабас Барабас, носят обувките си на босо и са снабдени с огромни чанти, в които вероятно държат сифони за цитронада. Присъстваха обичайните заподозрени, които смениха по пет ката костюми в цветовете на детски комплект с боички и не спряха да позират като ханъми в султански харем.

Карл Лагерфелд се появи сензационно, за да открие ретроспективна фотоизложба и за да получи високото отличие на Флоренция fiorino d'oro, с което е била удостоявана за заслуги и Сузи Менкес. Ретроспективната изложба "Карл Лагерфелд: образи на модата" в Палацо Пити включва повече от 200 снимки, проследяващи фотографската му кариера и инсценирани сред пищни ренесансови платна и позлати. Някои от фотографиите биват показвани за първи път, се съобщава в официалния сайт на събитието. Експозицията обхваща целия период на дейността му като фотограф, започвайки от 1987 година и демонстрирайки различни фотографски техники, до които го е довело любопитството му в това изкуство.

"Фотографията стана неотменна част от моя живот. Тя затвори кръга на моите художествени и професионални търсения. Сега аз гледам живота през обектива. Така мога да гледам критично отстрани своята работа и това ми помага повече, отколкото бих могъл да си представя", споделя Лагерфелд.

Той бе в черен жакет, обичайната висока яка на граф Пюклер Мискау и черна кравата с брошка. Носеше сребристи ръкавици с изрязани пръсти, които не благоволи да свали, дори когато се ръкуваше с бюргермайстера на Фиренце.


Pitti Uomo 90, визитирана от Карл Лагерфелд


За сензация се счете и гостуването на постъветският фешън-вундеркинд и моден пакостник а ла Макс и Мориц, Гоша Рубчинский с отделна презентация. Руският дизайнер се развива изключително под егидата на Adrian Joffe и Rei Kawakubo от Comme des Garçons и е склонен да облича странно изглеждащите си, непрофесионални модели с постсъветистки микс, лавиращ между естетизираната носталгия по историзирани гамени, извлечени от съветско ТВУ и по-новите им вариации в контекста на урбанистичната бъркотия и метро-културата. Гоша цитира ташистки отново и съвсем сериозно лого-знаците на легендарни спортни марки като Fila, Kappa и Sergio Tachini, добавя две колаборации с Leviч s (якета и джинси) и Reebok (спортни обувки), отдолу монтира надпис "Гоша", естествено на кирилица и предлага широки панталони и удължени силуети за бандата си гамени, фенове на кирилицата и на градската небрежност с уличен бой. Гоша Рубчинский се счита за голяма звезда в родната Русия и местните рапъри са му посветили и цели парчета. 18-годишният рапър Face пее: "Посмотри на меня, самый модный тренд, Гоша Рубчинский, это мой бест френд".

"Живей сега" на Раф Саймънс бе друг акцент на Питти Уомо. Направиха силно впечатление изобилието от инсценировки с плажни принадлежности, яхтени фетиши и друг летен аксесуар. Не липсваха и шествия на елегантни господа с бичиклети.

Това ми е любимото модно изложение, но то има и изненадващата способност да показва, че папагалската подражателност в мъжката мода е печално далеч от истинската елегантност. Не ще отречете, нали?