Якето Barbour - малко история
Фирмата Barbour е основана от John Barbour през 1894 г. Но с по-голяма точност нищичко не се знае, историята мълчи. Относителната несигурност по отношение на датата на създаване издава известна похвална скромност, която се оглежда в оскъдната история на фирмата. Остава неясно защо, кога и как е произведено първото Barbour-яке. Очевидно Джон не е съзнавал, че основаването на неговата фирма някога ще се превърне в достойна за паметта дата в историята на облеклото. Вероятно той просто някак си е решил да създаде водоустойчиво яке и всичко останало е станало от само себе си и не като продукт на едно самочувствие.
Най-старият, съществуващ и до днес каталог на фирмата е от 1908 г. От задната страна има изображение на мъж с дълго палто и качулка на главата. Текстът описва special light-weight coat като ideal for yachting, fishing, driving, boating, walking and shooting. На заден план се вижда някогашният знак на Barbour - the famed beacon brand oilskins. Едва през двадесетте години името Barbour излиза на преден план. Очевидно фамилията, на която предприятието и до ден днешен принадлежи, стои в сянка, въпреки че, както става ясно, вече има много клиенти, които с удоволствие биха хвърлили поглед в семейния им албум. Със сигурност фамилията не се различава съществено от други английски фамилии, освен по това, че Barbour якето, което пра-прадядото е носел, е проектирано от самия него.
Barbour днес се числи към малкото английски марки, които са удостоени с три кралски герба - този на кралицата, на дука на Единбург и на принца на Уелс. Кралското предпочитание към тази марка съвсем не е преувеличено. Принцеса Ана, която е заявила определени предпочитания към марките Musto и Puffa, като член на кралската фамилия най-подир слага акцента си върху Barbour. Няма член на кралската фамилия, който на някоя снимка да не носи легендарното яке. Тези фотографии, обиколили света, правят ненужна за Barbour каквато й да било друга, скъпоструваща рекламна акция.
Феноменът убедително удостоверява как един продукт се продава без рекламни акции, когато има зад гърба си многодесетилетна история.
Добавете вашия коментар към статията
Моля пишете на кирилица и с малки букви