Якето Barbour - малко история


Фирмата Barbour е основана от John Barbour през 1894 г. Но с по-голяма точност нищичко не се знае, историята мълчи. Относителната несигурност по отношение на датата на създаване издава известна похвална скромност, която се оглежда в оскъдната история на фирмата. Остава неясно защо, кога и как е произведено първото Barbour-яке. Очевидно Джон не е съзнавал, че основаването на неговата фирма някога ще се превърне в достойна за паметта дата в историята на облеклото. Вероятно той просто някак си е решил да създаде водоустойчиво яке и всичко останало е станало от само себе си и не като продукт на едно самочувствие.

Якето Barbour - малко история

Най-старият, съществуващ и до днес каталог на фирмата е от 1908 г. От задната страна има изображение на мъж с дълго палто и качулка на главата. Текстът описва special light-weight coat като ideal for yachting, fishing, driving, boating, walking and shooting. На заден план се вижда някогашният знак на Barbour - the famed beacon brand oilskins. Едва през двадесетте години името Barbour излиза на преден план. Очевидно фамилията, на която предприятието и до ден днешен принадлежи, стои в сянка, въпреки че, както става ясно, вече има много клиенти, които с удоволствие биха хвърлили поглед в семейния им албум. Със сигурност фамилията не се различава съществено от други английски фамилии, освен по това, че Barbour якето, което пра-прадядото е носел, е проектирано от самия него.

Barbour днес се числи към малкото английски марки, които са удостоени с три кралски герба - този на кралицата, на дука на Единбург и на принца на Уелс. Кралското предпочитание към тази марка съвсем не е преувеличено. Принцеса Ана, която е заявила определени предпочитания към марките Musto и Puffa, като член на кралската фамилия най-подир слага акцента си върху Barbour. Няма член на кралската фамилия, който на някоя снимка да не носи легендарното яке. Тези фотографии, обиколили света, правят ненужна за Barbour каквато й да било друга, скъпоструваща рекламна акция.

Феноменът убедително удостоверява как един продукт се продава без рекламни акции, когато има зад гърба си многодесетилетна история.